10 redenen om lid te worden |
Wat hangt u boven het hoofd nu de baanverlenging doorgaat?
Baanverlenging leidt tot:
- Een veel grotere geluidsoverlast dan nu het geval is.
- Toename van stank en luchtverontreiniging.
- Toename van de verliezen van de luchthaven, nu al maakt het vliegveld
€ 1.000.000,- per jaar verlies.
- De verliezen komen voor rekening van de aandeelhouders: Dat zijn de provincies Drenthe en Groningen en de gemeenten Groningen, Assen en Tynaarlo.
M.a.w. via o.a. gemeentelijke belastingen betaalt u zelf mee aan de oplopende verliezen van het vliegveld.
- Door de oplopende verliezen zal de luchthaven gedwongen zijn meer testvluchten met lawaaiige toestellen aan te trekken. Gevolg: nog meer geluidsoverlast. Tenslotte zijn nachtvluchten op termijn niet uit te sluiten.
- Gevolg daarvan: verstoring van uw nachtrust, serieuze gezondheidsrisico’s omwonenden.
- Heeft inmiddels geleid tot afbraak van natuurwaarden rond de luchthaven, vernietiging van de vleermuisroute Eekhoornstraat, wat in strijd is met de Europese milieuwetgeving.
- Verstoring van het beschermde vogelrichtlijngebied Zuidlaardermeer.
- De veiligheid op en rondom het vliegveld is niet gewaarborgd. Baanverlenging betekent toename van het grotere luchtverkeer, de kans op een ernstig ongeluk neemt daardoor toe.
Tien redenen om lid te worden.
- In uw eentje bereikt u niets, samen met anderen bent u sterk
- VOLE is bekend met de luchtvaartwetgeving
- VOLE biedt: juridische kennis op gebied van natuur en milieu
- financiële expertise
- algemene juridische kennis
- een netwerk binnen Noordelijke politiek
- een netwerk op milieu-terrein
- VOLE biedt deelname aan werkgroepen en bestuur
- Het lidmaatschap van VOLE kost zeer weinig, slechts € 7,- per jaar
- VOLE heeft u nodig, en u VOLE
Voor slechts € 7,- per jaar worden ook uw belangen door VOLE
behartigd.
Klik op
Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken
en vermeld uw
adresgegevens en uw e-mail adres als u per
e-mail nieuws van VOLE wenst te
ontvangen.
Meer weten? Klik hier
Klik hier om terug te keren
|